zondag 13 april 2008

Kunst of kitsch ?



Het begint eindelijk voorjaar te worden, een lekkere temperatuur en de natuur begint weer nieuw leven te vertonen. Net als deze natuurfotograaf ! Want om heel eerlijk te zijn, de saaie winters hier zijn niet bijster interessant, fotografisch gezien. Als er dan tenminste nog veel sneeuw ligt, of ijs en rijp dan is er nog zat te beleven, maar dat grauwe, saaie weer zoals afgelopen winter is prut ! Ik ben vanmiddag naar het Aamsveen geweest, alwaar ik wat macrofoto's gemaakt heb maar ook een kunstzinnige opname van berkenbomen. Een idee wat ik heb opgestoken van Ruben Smit, een van de betere natuurfotografen van Nederland, waar ik afgelopen jaar enkele cursussen heb gevolgd. Persoonlijk vindt ik dit soort foto's wel leuk om te doen, maar ik weet eigenlijk niet zo goed of dat nu komt door datgene wat erop staat, of doordat ik weet wat het originele beeld is. De techniek is vrij eenvoudig, je beweegt de camera gedurende de opname langzaam van beneden naar boven, waardoor je dit wat surrealistische beeld krijgt. Het is in ieder geval weer eens wat anders !

Geen opmerkingen: