zaterdag 12 april 2008

Een onverwachts probleem




Het hondje Ginny kwam voor een gebitsbehandeling en het verwijderen van een klein bultje op de staart bij mij op het spreekuur. Standaard kijk ik een dier uitgebreid na voor een operatie dus ook Ginny werd afgevoeld en geluisterd. En tot mijn verbazing voel ik een vrij stevige massa in de buik die bij doorvoelen lijkt te kraken ! Dus eerst maar eens een foto gemaakt, omdat ik dacht dat er wel eens blaasstenen aanwezig konden zijn. En hoe !! De gehele blaas ligt stampensvol met stenen, een veel dringender probleem dan waar Ginny oorspronkelijk voor kwam. Uiteraard vond de eigenaar dit ook en we besloten om haar direkt van de stenen te verlossen. En dat dit nodig was blijkt wel uit de foto's. Wat een gigantische hoeveelheid stenen en grote stenen kwamen er uit dit kleine hondje. Het is werkelijk wonderbaarlijk dat het dier niet meer klachten had. Het enigste dat de baasjes gemerkt hadden was dat ze wel heel vaak ging zitten plassen tijdens een wandeling ! Soms wel 20 x, zonder dat er iets kwam. De operatie verliep zonder problemen, alle stenen zijn eruit, en oh ja, het bultje op de staart en het gebit hebben we er nog even bij gedaan. Ik ben heel benieuwd hoe het plasgedrag van Ginny zal zijn als de eigenaren komende week op controle komen !




Geen opmerkingen: