maandag 4 februari 2008

Eindelijk weer eens !




Eindelijk was het weer eens zover. Ik kon op stap om foto's te gaan maken. Afgelopen drie weken was het of k....weer en als het dan eindelijk eens droog was dan kon ik het niet wachten. Eigenlijk kon ik vandaag ook niet, maar door ziekte thuis konden we niet op visite en bleef er dus plotseling een middagje tijd over. Dus op naar mijn favoriete gebied, het Witteveen. Fout .... helemaal fout !! Het leek hier wel carnaval, zoveel mensen zwierven er door het gebied. Niets te beleven dus, al het eventuele wild was allang vertrokken, er liep alleen maar aangeschoten wild. Binnen een half uurtje was ik alweer vertrokken. Door naar het Haaksbergerveen, naar de ingang helemaal achterin het veen, en gelukkig, hier was vrijwel niemand te bekennen. En de lucht was veel belovend. Er zou een mooie zonsondergang komen. En dit bleek inderdaad te kloppen. De zon ging met mooie kleuren achter de horizon. Op een gegeven moment was het echt perfekt, en ik dacht, nu nog een mooie formatie ganzen in V-vorm en de foto is af. Maar er kwam helaas niets. Op een gegeven moment denk ik, ik pak een polarisatie filter om de kleuren nog iets warmer te krijgen, zoek in mijn tas en net als ik hem heb gevonden en weer opkijk, vliegt er een prachtige v-formatie van circa 15 ganzen over mijn hoofd net uit de zoeker van de camera. Ze waren werkelijk op de perfekte plek, grrrrrr !! Gemist !

Ik heb werkelijk even vreselijk staan balen, maar gelukkig zijn de foto's die ik wel op de camera had staan ook geweldig goed gelukt. Hierbij de mooiste drie, de rest staat op mijn fotowebsite http://www.hollandphotography.eu/ Volgende keer beloof ik u, dan staan de ganzen erbij op (hoop ik).

Geen opmerkingen: