zondag 7 oktober 2007

Witteveen



Het was weer zo'n schitterende ochtend, met magnifiek licht en alles onder de dauw. Geweldig mooi fotoweer dus. Ik mag dan heel graag naar het Witteveen gaan, een schitterend mooi stukje natuurgebied, met een grote variatie op een relatief klein oppervlak. Je hebt er bos, hei, veen, weides en water. Ik heb er al veel mooie foto's gemaakt, en het verveelt me er nooit. Vanmorgen ook weer diverse fraaie opnames gemaakt, onder andere van de zogenaamde "Grote Parasolzwam", een reuze paddestoel, waarvan de hoed wel 25-30 cm doorsnede kan hebben. En hij schijnt erg lekker te zijn, hoewel ik dat nooit geprobeerd heb. Ik maak er liever foto's van. Hierboven zie je enkele opnames van de hoed van de zwam, waarbij ik geprobeerd heb om de paddestoel eens wat anders in beeld te brengen dan de standaard opnames. Ik vind ze erg fraai, maar goed, ieder zijn mening natuurlijk, en u mag er best anders over denken.

Geen opmerkingen: