zondag 19 augustus 2007

Millingerwaard


Afgelopen week heb ik bij professioneel natuurfotograaf Ruben Smit een dag fotocursus gehad in de Millingerwaard, een schitterend natuurgebied nabij Nijmegen. De dag stond in het teken van de macrofotografie. Veel geleerd met allerlei nuttige tips en mijn macrofoto's zullen hierdoor zeker nog meer verbeteren. Hierboven staan enkele foto's die ik die dag gemaakt heb, ik ben er erg tevreden over.

Na de cursus ben ik samen met een andere natuurfotograaf aan het begin van de avond nog weer het gebied in gelopen, en hebben we bevers gezocht en .... gevonden !! Drie bevers maar liefst die in een plas aan het zwemmen waren. Een van de bevers zwom recht op ons af, tot hij circa twee meter bij ons vandaan was en ons ineens in de gaten kreeg. Een grote harde klap van de staart op het water, een plons en weg was hij, om een tiental meter verderop weer boven water te komen ! Wat een schitterende ervaring. Deze beide foto's zijn van deze bever, weliswaar geen topfoto's maar er was nog maar heel weinig licht over om bij te fotograferen (dus lange sluitertijden en hoge iso-waardes) en gezien de omstandigheden ben ik best tevreden.

Geen opmerkingen: