donderdag 23 augustus 2007

IJsvogel



Een van de dieren die in mijn top vijf van nog te maken opnames staat is de ijsvogel. Een schitterend staalblauw klein vogeltje dat als een straaljager over het water scheert. Vaak zie je alleen nog maar een blauwe streep voorbij komen. De laatste twee maanden heb ik er veel gezien, maar tot vandaag was het me niet gelukt om ze te fotograferen. Zoals gezegd ... tot vandaag. In een vogelhut kwam deze kleine blauwe rakker een kort ogenblik tot rust in het riet en even later op een tak in het water. Helaas nog erg ver weg, ik heb de foto dan ook behoorlijk ingezoomd, maar voor een eerste begin kan het er mee door. Ook al is het geen topfoto, ik zet ze toch in mijn blog, want de foto heeft voor mij wel waarde. De eerste tenslotte, net als een week terug de bevers. En een goede stimulans tot meer en mooier !!

Geen opmerkingen: