woensdag 27 juni 2007

Gebeten


Vanmiddag moesten er vijf fretjes gevaccineerd worden. Ik vind dit altijd wel interessante en mooie diertjes om mee te werken. Het is eens wat anders dan een hond of kat, en ze zijn over het algemeen erg grappig in hun gedrag. Vanmiddag had ik er ook nog een heel apart soort fretje bij : aan angora fret, oftewel een fretje met lang haar. Heel apart en ik had ze nog niet vaak gezien. Het is een schattig en aandoenlijk diertje om te zien, maar bij het fret dat daarna aan de beurt was bleek toch weer dat het van oorsprong roofdiertjes zijn. De eigenaresse had weliswaar al gewaarschuwd dat deze wat happig was, maar tijdens het lichamelijk onderzoek zag het diertje toch nog kans om zich in mijn vinger vast te bijten. En vast is vast bij deze diertjes. Daar kan de gemiddelde politiehond nog wat van leren. Kortom hij hing aan mijn vinger en liet niet meer vrijwillig los. Pas toen ik met een pen zijn bek openwurmde gaf hij mij mijn vinger terug. Inclusief twee voorheen nog niet aanwezige perforaties. Als "wraak" kreeg hij van mij 1 perforatie : zijn vaccinatie !

Geen opmerkingen: