woensdag 13 juni 2007

Bosuil

De afgelopen twee weken hebben we een uil op de praktijk gehad. Het prachtige dier werd door de dierenambulance binnengebracht in een abominabel slechte toestand, sterk ondervoed, uitgedroogd, ernstig onderkoeld en in shock. Kortom meer dood dan levend. Na een eerste spoedopvang met vocht, dwangvoeding, warmtematrassen en anti-shock behandelingen begon de vogel na enkele dagen langzaam wat op te knappen en eigenlijk tot onze verbazing kreeg de bosuil steeds meer praatjes en verzette zich steeds meer tegen de behandeling. Gisteren was het dan zover dat de vogel geplaatst is bij een roofvogelopvang, waar hij verder op krachten kan komen. Hopelijk kan hij binnenkort weer terug worden geplaatst in de natuur. Ik hoop hem hier nog eens voor mijn lens tegen te komen, wie weet. Voorlopig moet ik het doen met de foto's die ik op de praktijk gemaakt heb.

1 opmerking:

Sandra zei

Wat een prachtig dier om te zien. Al kan ik begrijpen dat het veel mooier is om ze in de natuur te ontmoeten dan in de praktijk.

Inmiddels zijn mijn poezen Kyra en Kruimeltje ook bij jullie voor een sterilisatie. Denk dat het vrouwtje zich drukker maakt dan de poezen.