maandag 24 maart 2008

Paaskoeien




De hele winter zat ik al te wachten op sneeuw. In mijn hoofd had ik al tijden een plaatje van een Schotse Hooglander in de sneeuw, maar helaas .... het heeft de hele winter niet gesneeuwd. En nu, nu de lente begonnen is en ik de hoop al helemaal had opgegeven, kwam er toch nog een sneeuwvoorspelling van het KNMI. Met name tweede paasdag werden er sneeuwbuien voorspeld. Dus een laatste kans deze winter op mijn gedroomde foto. Goed op buienradar gekeken, waarbij er een band met sneeuwbuien over Nederland trok, die vroeg in de ochtend over Twente zou moeten treken. Dus vroeg uit de veren, om 6.15 uur richting Witteveen vertrokken. En inderdaad, er kwam een dikke sneeuwbui met grote vlokken. Maar ... geen koe te vinden ! En ze zijn toch niet zo klein. En toen ik eindelijk in de voor mij verste hoek van het Witteveen de koeien gevonden had was de sneeuwbui al voorbij ! Hoezo balen. In de hoop dat er nog een grote bui kwam ben ik blijven staan bij de Schotten en heb me vermaakt met het fotograferen van ganzen, waterhoentjes en ander vliegend spul. En na anderhalf uur wachten werd mijn geduld beloond. Een joekel van een sneeuwbui kwam naar beneden. En ik maar knippen, meer dan tweehonderd foto's heb ik gemaakt van de Highlanders. Helemaal gelukkig werd ik ervan, zeker toen ik thuisgekomen het resultaat op mijn computer zag. De foto's zoals ik ze in gedachten had stonden live voor me ! Ik laat jullie hier drie foto's zien, voor de rest (en de vogels) moet je maar op de website kijken.

Geen opmerkingen: