zondag 10 februari 2008

Voorjaar !




Ik had dit weekend cursus in Soesterberg, over maagarmtumoren en de behandeling hiervan. Er waren lezingen van Engelsen, Amerikanen, Italianen en Franse professoren. Erg interessant, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zondag toch geregeld met mijn gedachten al buiten was. Wat een schitterend weer ! Het is voorjaar, althans zo voelt het aan. Gelukkig had ik vandaag mijn fotocamera meegenomen en ben 's morgens al heel vroeg (voor de cursus begon) in het Kootwijkerzand wezen fotograferen. En tijdens de lange pauze vandaag ben ik gauw even naar Amelisweerd geweest, nabij Utrecht. Vanuit mijn studietijd wist ik nog dat hier in het voorjaar massa's sneeuwklokjes groeien en bloeien, altijd een prachtig gezicht. Ik heb geprobeerd om er iets origineels van te maken. Met mijn nieuwe 10-22 mm lens van canon (sinds vanochtend ! , joepie, joepie, joepie, en het is een fantastische groothoek !!!) ben ik aan de slag gegaan. En uiteindelijk heb ik een (vond ik zelf tenminste) prachtige serie gemaakt. Dit zijn wel de toppers van deze serie. In de eerste opname heb ik de camera op de grond gelegd, heb tijdens de opname ingezoomd en vervolgens aan het eind van de opname met tweede gordijn flits ingeflitst, waardoor de sneeuwklokjes er weer haarscherp opstaan. Het enigste wat ik hieraan op de computer heb gedaan is iets de kleuren gesatureerd en heel iets verscherpt. Dat is alles. Mooi toch.




Geen opmerkingen: